درباره یونان

.کافیست فقط با صرف دو هفته تعطیلات در یونان عاشق این کشور شوید .آب وهوای مطبوع آن در کنار اشپزخانه ی مدیترانه ای معرف تمام دنیاست.چشم اندازهای منحصربه فرد آن ترکیب زیبایی ازمحدوده های کوهستانی پوشیده شده با جنگل های کاج انبوه وآب دریای لاجوردی وسواحل سفید که پوشیده شده باچترهای آفتابی ساخته شده ازپوشال ، یک روز کاملا گرم جذاب را برای شما فراهم می کند یعنی همه آن چیزهایی که نگاه بسیارجذابی نه تنها برای افراد عادی بلکه همچنین به متخصصان ملک ایجاد می کند.

2.قیمت های جاری ملک دریونان به نسبت درمقایسه با قیمت آن درکشورهای اروپایی پایینتر است که این مزیت یونان رابرای سرمایه گذاری بسیارجذاب می کند. بعلاوه، استانداردهای زندگی دراینجا بالاترازآنچه در بلغارستان(Bulgaria) یا در مونتینیگرو(Montenegro) گفته می شود هستند درحالی که میزان تراکم بسیار کمتر است.لزومی ندارد درباره ی فرزندانتان نگران باشید،زیرا آنها درمحیطی امن بزرگ می شوند.اگردرجستجوی امنیت وآرامش هستید در یونان آنرا پیدا می کنید .اگرشما تصمیم بگیرید خانه ای دریونان بخرید،آثار تاریخی وخرابه های آن بین درختان زیتون به شما کمک خواهندکرد تا تاریخ غنی این کشوررا که زمانی درکتابهای مدرسه خوانده بودید را به خاطرمی آورید.

Greece map

3.یونان شامل 13منطقه است که محیط ها(peripheries) نامیده شده اند.محیط بزرگ آن ،مقدونیه،درشمال این کشور واقع شده است.محیط ها به نوبت خودشان،به نام هایی که مجموع آنها 52تا است تقسیم شده اند.برای مثال،اگر شما ملکی درچالکیدیکی (Chalkidiki) پنسیلوانیا که منطقه ی توریستی معروفی است بخرید،ملک شما به نام چالکیدیکی نامیده خواهد شدکه مجاور نام تسالونیکی(Thessaloniki) درشمال است وهردونام متعلق به ناحیه ی مقدونیه است.

4.هرمنطقه ی یونان زیبایی وتاریخ غنی خودش را دارد.اما اگر کسی علاقه مند خرید ملکی در یونان است هنگام خریدن ملک باید بداند که دریونان ،سه نوع آب وهوای اصلی وجوددارد:مدیترانه ای،معتدل وآلپی.آب وهوای آلپی درمناطق کوهستانی درشمال غربی یونان واقع می شود. آب وهوای معتدل مخصوص شرق ومقدونیه مرکزی است.تابستان دراینجا گرم وخشک ،درحالی که زمستان این منطقه می تواند بسیارسردوبارانی باشد. در حالیکه جزایریونان باآب وهوای مدیترانه ای بابرکت خوانده شده اند.

5. ممکن است شما بخواهید برای خودتان ملک بخرید. درهربخشی ازیونان وصرفنظر از موقعیت آن ،ضروری است ازتمیزی هوای آن وشرایط محیطی امنیت عمومی مطمئن باشید.این کشورصنعت سنگین ندارداما کشاورزی یونانی تاحدزیادی توسعه یافته است.یونان دربین بزرگترین تولیدکنندگان زیتون دنیا رتبه سوم را به خوداختصاص می دهد،میوه هایی مانند کتان دراینجا کشت می شود.

6.یونان مکان کاملی برای تعطیلات خانواده است.اکثر مردم دراینجا خانه می خرند زیرا این کشور شرایط بهتری برای خانواده ها وفرزندان آنهاارائه می دهد.فراموش نکنیدکه آمار طلاق دراین کشور بسیار کم است و درمیان همه کشورهای اروپایی پایین ترین است.یونانی ها به ارزش های خانواده ،پرستش بچه ها وافراد سالخورده احترام می گذارند.

7.فقط دوشهربزرگ دریونان وجوددارد:آتن(Athens) وتسالونیکی (Thessaloniki)وبیش از نیمی از جمعیت این کشور دراینجا زندگی می کنند.اما 90درصد یونان باشهرها وروستاهای کوچک پوشیده شده است.به صورت یک قانون ،خانه های آنها بیش از 5طبقه ارتفاع ندارد وبیشتر آسمان خراش ها متعلق به اداره ها وهتل ها هستند.

8.اگرشما ملکی دریونان بخرید انتظاراتتان از زندگی افزایش خواهدیافت. امروزه آمارمتوسط طول عمر دراین کشورآفتابی 82سال برای خانم ها و77سال برای آقایان نشان داده شده است.

9.یونانی هابه همسایگان وحق آرامششان احترام می گذارند.کسی مزاحم شما در خواب نیمروزی (2:30 -5) نمی شود اما هنگام استراحت در باقی روز ،شما به صبر نیازدارید تا ابرازاحساسات باصدای بلند یونانی ها را تحمل کنید.

10.دریونان مشکلی برای ارتباط با مردم محلی نخواهید داشت زیرا اکثر انها انگلیسی صحبت می کنند.هنگام خرید در یونان از چانه زدن خجالت نکشید زیرا این عمل در یونان خیلی عادی وقابل قبول است .

واکنون درمورد مناطق موفق موردعلاقه خریداران خارجی :

 

آتیکا(Attica)

 

-Athensآتن

 

-آتیکای شرقی وغربی

 

- پیرایوس(Piraeus )

 

 

 

یونان شمالی Northen Greece

 

-چالکیدیکی پنسیلوانیا Chalkidiki Peninsula

 

-تسالونیکی Thessaloniki

 

-جزیره کاوالا وتاسوس Kavala and Thassoa Istland

 

- پیریا Olympic Riviera: Pieria

 

-کاستوریا Kastoria

 

 

 

یونان مرکزی وتسالی Centreal Greece and Thessaly

 

-کوهستان دلفی وپارناس Delphi and Parnas mountaion

 

-جزیره یوبویی Euboea Island

 

-مکنزیا،کادیزا،لاریسا Magnisia(Volos-Pelion), Kardiza, Larissa

 

-صومعه های موتورا Meteora Monasteries

 

 

 

اپیراس Epirus

 

-سیووتا Sivota

 

 

 

پلوپونیز Peloponnese

 

-آرکادیاوآرگولیدا Arcadia and Argolida

 

-کورنتیا Corinthia

 

-لاکونیا ومسینیا ainessLaconia and Me

 

 

 

جزیره کرت Crete Island

 

-چانیا Chanya

 

-هراکلیون Heraclion

 

-لاسیتی Lasiti

 

-رتیمنو Rethymno

 

 

 

جزایرآیونیک Ionic Islands

 

-کرکیرا Kerkira (Korfu)

 

-کفالونیا Kefalonia

 

-لفکادا،زاگینتوس Lefkada. Zakinthos

 

 

 

جزایر دریای اژه Aegean Islands

 جزایر اژه شمال: Thassos

-سیکلید:اندروس،پاروس،میلوس،سانتورین،میکونوس Mykonos. Santorin. Milos. Paros. Andors. Cyclades

 

-دودکانیز:رودزKosRhodes: Dodecanese

 

 

 

اشتراک خبرنامه